Skip to content

Individrettet støttesamtale

Individrettet støttesamtale er en forebyggende og helsefremmende tjeneste for ansatte som står i fare for sykefravær på grunn av psykiske plager, helseutfordringer, arbeidsforhold eller private belastninger. Målet er å styrke arbeidshelsen, forebygge sykefravær og støtte både ansatte og ledere i å håndtere utfordringer som kan påvirke arbeidsdeltakelse.

1_3.1_reminder_rapport_Avonova
Bilde av blid dame med kaffekopp som fører samtale med en jobbkollega.

Hvorfor velge Avonova?

Helhetlig vurdering: Før samtalene starter, gjennomfører vi en grundig kartlegging sammen med arbeidsgiver for å tilpasse prosessen til den ansattes behov.

Profesjonell oppfølging: Samtalene ledes av kyndig helsepersonell med ekspertise innen arbeidshelse og klinisk arbeid.

Konfidensialitet: Alle samtaler er konfidensielle og underlagt taushetsplikt.

God dialog: Ved behov kan vi tilrettelegge for avsluttende møter mellom den ansatte og leder for å sikre god intern oppfølging.

Hva inngår i tjenesten?

Kartlegging av behov med arbeidsgiver for riktig prosess og støtte.

Første samtale med ansatt hvor hjelpebehov, tilstand og mål defineres.

Et samtaleløp tilpasset den enkeltes situasjon og utfordringer.

Samtalene er konfidensielle og underlagt taushetsplikt. Der det er relevant og avklart med klienten, kan Avonova fasilitere slutt-møte med klienten og leder/oppdragsgiver for å legge til rette for god dialog og oppfølging videre internt hos bedriften.

AdobeStock_238240098
AdobeStock_590465478

Hvem passer tjenesten for?

Ansatte som opplever utfordringer som stress, søvnvansker, engstelighet eller relasjonelle problemer.

Ledere som trenger støtte for å tilrettelegge og fremme ansattes arbeidsdeltakelse.

Bedrifter med ansatte som står i fare for sykefravær grunnet psykiske plager, helseutfordringer, arbeidsforhold eller private belastninger.