Tjenesteoversikt > Psykososialt- og organisatorisk arbeidsmiljø
Psykososialt og organisatorisk arbeidsmiljø
Det psykososiale arbeidsmiljøet handler om de mellommenneskelige forholdene og hvordan ansatte trives på arbeidsplassen. Dette inkluderer hvordan arbeidet er organisert, planlagt og utført, samt strukturer og prosesser som påvirker arbeidsdagen.


Tjenester
- Kartlegging av arbeidsmiljø
Intervjubasert arbeidsmiljøkartlegging
Kvantitativ arbeidsmiljøundersøkelse -MTM - Oppfølging av ansatte
Individrettet støttesamtaler
Psykisk helse
Kurs i emosjonelle krav
Kurs i psykisk helse på arbeidsplassen - Vold og trusler
Risikovurdering vold og trusler - Krisehåndtering
Døgnbemannede krisetelefon - psykologisk førstehjelp ved kriser
Rådgivning krisehåndtering - Konflikthåndtering
Veiledning til leder og ansatt i konflikt - Endring og omstilling
- Puls i endring - kartlegging av arbeidsmiljøet før, under og etter
- Risikovurdering av arbeidsmiljø i endring og omstilling
- Workshop i endringsforståelse for ansatte
- Strategisk lederstøtte på virksomhetsnivå fra våre konsulenter
Lovpålagte krav: Arbeidsgivere må kartlegge og vurdere psykososiale og organisatoriske faktorer. Vi hjelper dere med å oppfylle disse kravene ved å tilby råd om relevante tiltak og tilrettelegging.